صداقت رمز پیروزیست ولاغیر

صداقت رمز پیروزیست ولاغیر



 

جناب رضائیان مشاور محترم مطبوعاتی جناب دکتر جلالی نماینده ی محترم شهرستانهای شاهرود و میامی در مطلبی تحت عنوان پایتخت، از شرق به استان شاهوار محدود می شود. آورده اند...

 دوستان من، بزرگان، مدیران بیائید همه به فکر شاهرود باشید، به فکر میامی، بیارجمند، بسطام، مجن، طرود، کالپوش باشید. بیائید به صورت متحد مطالبات واقعی و شدنی مردم را دنبال کنید. بیائید با تشکیل یک تشکل مردم نهاد با حضور دلسوزان شهر مشکلات این منطقه را پیگیری کنید و با رفع آنان زمینه را برای رشد منطقه فراهم کنید.


دوستان من، امروز باید از فرصتها استفاده کرد. باید از حضور دکتر جلالی که از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است به بهترین نحو بهره برد. باید به جای انتقاد طرح و راهکار ارائه داد و به پشتوانه این مدیر قوی که در حال حاضر نماینده شهرهای ما است، آنها را به ثمر رساند. امروز اگر طرح استان شاهوار مطرح شده ولی به ثمر ننشسته است، اگر صنعت ما رشد چندانی نداشته است، اگر اشتغال محدود بوده است و صدها اگر دیگر شاید به این دلیل بوده است که یک دست صدا ندارد. شاید به این دلیل بوده است که مطالبات نه به صورت علمی و کارشناسی و عملی مردمی بلکه فقط در محفلهای خانگی و خصوصی مطرح شده است. شاید به این دلیل است که نمی خواهیم باور کنیم اگر مدیریتی داریم، اگر طرح و راهکاری داریم آن را فقط برای زدن بر سر دیگری خرج کرده ایم. آیا تا کنون به فرصتهایی که از دست رفته است نگاهی داشته اید. بیائید به جای اینکه از سمت های داخلی و خارجی دکتر جلالی گلایه کنیم از آنها در کنار سمت نماینده بودنش بهترین استفاده را برای این منطقه ببریم.

ضمن تایید بعضی از اندیشه ها و نقدهای این بزرگوار به بزرگان، مدیران و آحاد مردم و اظهر من الشمس بودن مشکلات و گرفتاری های ناشی از تصمیمات اتخاذی در محفل های خانگی و خصوصی، نظر ایشان را به نامه و محتوای آن که در تاریخ ذکر شده در انتهای نامه خدمت نماینده محترم ارسال داشته ام و تا کنون بی پاسخ مانده است جلب می کنم. ظاهرا جناب رضائیان از تشکیل تشکل مردم نهاد مجمع رشد و آبادانی شهرستان شاهرود بی اطلاع و شاید موسسین و فعالین این مجمع را به عنوان شهروندان شاهرودی به رسمیت نمی شناسند و گویا علیرغم فعالیت در حوزه رسانه از ملاقات اعضای مجمع با جناب دکتر و اعلام آمادگی مجمع در جهت کمک به برنامه ها و فعالیت ها  در امر توسعه ی همه جانبه شهرستان چیزی نشنیده اند. که اینگونه همه را بی تفاوت نسبت به سرنوشت خویش قلمداد و تنها نماینده را میدان دار دفاع از مظلومیت ها و مطالبه گر مطالبات می دانند و پیشنهاد تشکیل تشکل مردم نهاد می دهند. غافل از اینکه محفل های خانگی و خصوصی مد نظر ایشان زائیده جناب دکتر و امثالهم بوده و خواهد بود و تا زمانیکه در بر روی این پاشنه بچرخد نه تنها شاهد تغییر و تحولی در این شهرستان نخواهیم بود بلکه افولی فراتر را باید نظاره گر باشیم. جناب رضائیان عزیز اگر یک دست صدا ندارد با حلوا حلوا کردن هم دهان شیرین نمی شود. صداقت رمز پیروزیست و لاغیر.



 نامه سرگشاده عباسعلی غلامی به کاظم جلالی نماینده محترم شهرستانهای شاهرود و میامی:



جناب دکتر جلالی نماینده محترم

با سلام و عرض احترام،

بنا نداشتم دست به قلم برده و پیرامون رفتار و عملکرد شما چیزی را بنویسم که قلبا راضی به این امر نمی باشم. تلاش  و بنایم بر این بود که با تعامل و مراوده اقدام به هم اندیشی پیرامون امر توسعه شهرستان و پیدا نمودن راهکاری مناسب جهت برون رفت از وضعیت نابسامانی که شاهد آن در تمامی حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... هستیم، صورت پذیرد. اما متاسفانه خلف وعده های پی در پی حضرتعالی مرا بر آن داشت تا چند سطری بعنوان تذکر و یادآوری خدمتتان انشاء نمایم. جناب دکتر شما بهتر از بنده می دانید که در آموزه های اسلامی، وفای به وعده جزئی از ایمان دانسته شده و یکی از راه های شناخت ایمان و صداقت اشخاص، سربلندی در آزمون وفای به وعده است. اصولی عقلانی و اخلاقی که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت.

معصومین و عالمان دینی فرموده اند: وفای به قول و قرارهای گفتاری و پای بندی به آن نشانه راستگویی و صداقت و عامل اساسی در اعتماد سازی است. جامعه ای که از بی اعتمادی رنج می برد، هرگز به امنیت اخلاقی و رفتاری نمی رسد.

جناب دکتر باید بپذیریم همان اندازه که اعتماد بزرگترین سرمایه جامعه است، بی اعتمادی نیز عامل نابودی و فرو پاشی جامعه است. وفای به وعده، همچنانکه امری ممدوح است، خلف وعده نیز امری مذموم محسوب می گردد. خلف وعده ای که متاسفانه هم در وجود شماست و هم در وجود مسئول دفتر ارتباط مردمی شما.

بزرگوار از اهمیت بحث همین بس که امیر مومنان علی علیه السلام به مالک‌ اشتر توصیه موکّد دارد که مبادا به مردم وعده ای بدهی و سپس به آن عمل نکنی، چرا که خلف وعده، موجب «خشم خدا» و «خشم مردم» است: «کَبُر مقتاً عند الله ان تقولوا ما لا تفعلون» (نهج البلاغه، نامه 53)

اجازه بدهید به نکته ای دیگر که  حضرتعالی خطاب به رئیس شورای شهر شاهرود نگاشته ای اشاره کنم.

فرموده اید مردان عمل می دانند که این عرصه جای حوصله و ژرف بینی است و نه جای شعار و دهن بینی، جای آن نیست که بگوییم:

از هر کرانه تیر دعا کرده ام روان             باشد کزین میانه یکی کارگر شود

بلکه جای آن است که از هر کرانه تیرهای اخلاص و ابتکار و حوصله و دقت و صبوری چنان روان کرد که مجموعه ی آن کارگر شود و در پایان میوه کارآمدی حاصل دستان شهروندان گردد.

جناب دکتر انصافا خود قائل به چنین رفتاری هستید؟ صادقانه بفرمائید به کدامیک از واژه های بیان داشته ایمان راسخ دارید؟ آیا از کسی که خلف وعده در عملکرد رفتاری و گفتاری اش موج می زند می توان واژه اخلاص، ابتکار، حوصله، دقت و صبوری را معنا کرد؟ اگر پاسخ شما مثبت است لطفا صادقانه پاسخ دهید.

1. چرا به وعده خود در جلسه اعضای مجمع رشد و آبادانی در مورخه ی92/6/23در محل دفترتان مبنی بر برگزاری جلسه ای پیرامون پیگیری تاسیس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستانی بعد از 10 روز عمل نکردید و پیگیری ها از طریق دفتر ارتباط مردمی شما تا کنون بی حاصل بوده است؟

2. چرا به وعده داده شده در تماس مورخه 92/9/16 از ناحیه ی اینجانب  پیرامون دانشگاه فرهنگیان و موضوع اداره کل آموزش و پرورش مبنی بر برگذاری جلسه ی هم اندیشی در سفر خود به شاهرود عمل نکردید؟

نماینده ی محترم بگذریم از اینکه یک فرصت طلائی در جهت طرح موضوع دانشگاه فرهنگیان از ناحیه ی یکی از کارشناسان آموزش و پرورش در جلسه ی موثرین با بی تدبیری حضرتعالی از دست رفت و چه بسا طرح آن با مستندات و استدلالات منطقی می توانست موجب برداشتن موانع و تصویب آن از ناحیه ی استاندار گردد.

متاسفانه شما غرق در دنیای سیاست هستید و به سیاست زدگی ای دچار گردیده اید که حاصلش جز عقب ماندگی شهرستان و رخت بر بستن قاره کوچک نه تنها از اذهان بلکه از روی نقشه ی کشور نیست. شما بعنوان نماینده شهرستان فی الحال ترکیبی از ظرفیت ها و قابلیت های مناطق موجود حوزه ی نمایندگی خویش را به تصویر و به رخ مردم می کشید. غافل از آنکه که اگر مسئولیت شما جابجا گردد و این ترکیب تبدیل به جزئی نگری گردد، شاهد پوچی ادعای خویش و فاجعه ای وصف ناشدنی خواهید بود.

در هر صورت امیدوارم خلف وعده های حضرتعالی توجیه و پاسخ منطقی در پی داشته باشد تا خدایی نکرده عملکرد رفتاری و گفتاری شما تعبیر به سوء نیت نگردد.

 
                                          با تقدیم احترام عباسعلی غلامی

نظرات 8 + ارسال نظر
ملک جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:43

دوست عزیز در اینکه شما از دوستداران دکتر جلالی هستی حرفی ندارم
اما علاقه مندم پاسخ چند سوال را از شما بدانم
1-چه کسی جلالی را جلالی کرد؟آیا کسی غیر از ما مردم شاهرود؟
2-ملاک شما برای برتری جناب جلالی چیست؟آیا جز این است که سالها در رویای وزارت خارجه میسوزد؟
3-دلیل تخریب رقیبان اصلی جلالی در انتخاباتهای مختلف چیست؟حمیدزاده=نظامی،پروفسور رجبی=غرب گرا،غلامی=اطلاعاتی و تشبیه شده به منافقین نبرد مرصاد
4-آیا نیاز به خون تازه را در رگهای شهرستان احساس نمیکنید؟تا کی باید عده ای خاص تصمیماتشان را به خوردمان دهند؟
.
.
.
.
.
.
محمد ملک

دوستدار دکتر جلالی جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:43

آقای ملک چرا فکر میکنی آقای غلامی همان کسی است که شاهرود نیاز دارد.چه پشتوانه ای جزء شعار دادن دارد. بله شاهرود به خون تازه نیاز دارد ولی اشتباه نکنید آن نفر غلامی نیست.کسی که دوبار سعی کرده با دکتر جلالی جلسه بذاره وچون نتوانسته این کار را کند عقب نشسته این کاره نیست. تو این دوسال چه قدمی برا شاهرود جزء نوشتن مطلب انجام داده؟ چند تا جلسه کاربردی داشته؟

ناشناس جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:41

آقای جلالی لطفا خودتان در مورد کارنامه 14 ساله تان قضاوت کنید

ناشناس جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:40

غلامی من سایه تورو با تیر میزنم.اما وقتی موارد مشابهه تو رو با خودم مقایسه می کنم میبینم حق با توئه.
بدقولی های کاظم جلالی ضربه مهلکی به خودش زده.اما متاسفم برای شما که برای دیدن نماینده شهر باید با کسی مثل جامعی هماهنگ کنی.ناسلامتی تو 30هزار نفر پشت بودن الان مردانه سایت ها و هفته نامه ها بخوان نظرسنجی بذارن تو رایت بالای 50هزار شده.چون به قول رییس دیوان عدالت اداری مردم وقتی از مسئولین خودشان دروغ ببینند به گفته های رقبایشان ایمان می آورند.واین شد که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.ب افشاگری هات ادامه بده

ناشناس جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:38

جناب آقای غلامی با سلام ، مطلب شما را با جان ودل خواندم وسپاسگزار از اینکه به نوشته های رسانه های مجازی توجه می کنید. برادر بزرگوار اصلی ترین گلایه من به شما این است که هرکسی را که منصوب به دکتر جلالی باشد به شدت مورد نقدقرار می دهید در حالیکه اصلی ترین معیار برای رشد این شهر پذیرفتن انتقادات وپیشنهادات با جان ودل است یعنی اینکه نبینید چه کسی می گوید بلکه ببینید چه می گوید.دوما من از تشکل مردم نهاد مجمع رشد و آبادانی شهرستان شاهرود بی اطلاع نمی باشم ولی امیدوارم این تشکل پویا تر وفعال تر باشد تا در دوره حیات خود منشاء خیر برای شاهرود باشد. برادر خوب من امروز شما در جایگاه یک دلسوخته شهرستان ، دکتر جلالی در کسوت نماینده مجلس ، ما در جایگاه رسانه ومردم از منظرقدرت حضورشان باید دست در دست هم دهیم تا کاری برای این شهر انجام دهیم. دوست من ، ما به شما به چشم یک دوست نگاه می کنیم واعتقاد داریم اگر مسیر را برای همراهی هموارتر کنید جایگاهتان قابل پذیرش تر خواهد بود.این روزها جای رقابت نیست زمان رفاقت است. انشاءا...در دیداری حضوری مطالب را بهتر مرور می کنیم. باز هم از شما ممنون می باشم

پاسخ عباسعلی غلامی :
با سلام واحترام،
برادر بزرگوار با این فرمایش حضرتعالی مبنی بر اینکه هر کسی منسوب به دکتر جلالی باشد مورد نقد قرار می دهم پذیرفتنی نیست به این دلیل که فعالین در مجمع رشد وآبادانی اکثرا از همراهان و منسوبین به دکتر جلالی می باشند و بنده با اکثر این عزیزان در مجمع و خارج از آن مراوده و معاشرت دارم .خوشحال می شوم با مصداق خطای این ناچیز را گوشزد کنید. بیان داشتید باید دست در دست داده تا کاری برای شهر انجام دهیم، بفرمائید، برقراری ارتباط اینجانب و مجمع با جناب دکتر چیزی غیر از خواسته وانتظار به حق شما بوده است؟ برداشت حضرتعالی از مرقومه ارسالی به جناب دکتر چه می باشد؟ اعتراض و نقد شما باید به دکتر باشد یا به بنده؟ برادر دانا وفرهیخته ام که در دلسوزی شما تردیدی ندارم .وقتی شما از ایجاد مجمعی مردم نهاد مطلعید واز ملاقات تعدادی از اعضای مجمع با جناب دکتر وامام جمعه ی محترم آگاه هستید . دلیل پیشنهادی در این زمینه حامل چه پیامی است؟ مجمع رشد و آبادانی شهرستان شاهرود بدون نگاه به سلایق سیاسی و دخالت دادن حواشی بی معنای منسوب وغیر منسوب با آغوش باز پذیرای بزرگان، موثرین ونخبگان وفرهیخته گان وخاصه همه آحاد مردم می باشد. افتخار مجمع به این خواهد بود که بانی انسجام ، وحدت ، مودت وبرادری با هدف خدمت و فعالیت در جهت پیشرفت شهرستان وحامی مدیریت شهرستانی، مدیریت شهری ، نماینده ی محترم شهرستان باشد. نه تنها بی صبرانه منتظر دیدار حضرتعالی بلکه سایر عزیزان منسوب وغیر منسوب به بزرگان شهر می باشم. سرور عزیزم مجمع رشد و آبادانی قبل از انتشار اهداف و مرامنامه پیش نویس آن را تقدیم امام جمعه ی محترم و نماینده محترم جهت لحاظ نظرات این عزیزان تقدیمشان داشته است که در این خصوص نظرات امام جمعه ی محترم بدلیل توجه شان اعمال گردیده است . مستحضر باشید برگزاری همایش پیش بینی شده به دلیل خلف وعده جناب نماینده و اعلام فرصتی ،جهت برگزاری قریب به 4 ماه بتاخیر افتاده است . آیا با این رفتار و عملکرد منفی جناب دکتر انتظار حضرتعالی برآورده خواهد شد و...منصور وموید باشید

ناشناس جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:33

آقای غلامی شما خودت با مردم صادقی؟
مثلا به کدوم قولت توی انتخابات 90 عمل کردی؟

پاسخ عباسعلی غلامی :
سعی و تلاشم بر صداقت است . لطفا قول های داده شده را برشمارید.

پنل رایگان پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:23 http://panel.mida-co.ir

بنام خدا
فرصت باور نکردنی برای شما مدیر وبلاگ محترم
فروش رایگان پنل اس ام اس ، پیامک با تعرفه 82 ریال و برگشت پیامک های نا موفق
جهت ثبت نام و مشاهده پنل به آدرس زیر مراجعه نمائید
panel.mida-co.ir

مجید پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:33

با سلام با تشکر از جناب غلامی که حرف مردم شاهرود رو بروی کاغذ اوردن جناب دکتر جلالی جناب عالی اگر پله های پیشرفت روپیمودید و اسم رسمی در خانه ملت پیدا کردید جیزی جز حمایت همشهریان ما نبوده جنابعالی انتخاب شدید که مشکلات شهر حل کنید یا دنبال پست مقام باشید در کل اقای کاظم جلالی این میز ها و پستها به کسی وفا نکرده ....

سلام دوست گرامی
کاملأ با نظر شما موافقم
موفق و پایدار باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد