اخیرأ مشاهده شده افراد و گروه هایی با سوءاستفاده از نام و اعتبار گروه شاهرود آفرود اقدام به برگزاری تورهای آفرود با استفاده از رانندگان غیر مسئول و غیر موجه با انگیزه تخریب اعتبار این گروه نموده اند که بعضأ با تخریب طبیعت و انجام امور غیر قانونی و غیر شرعی سعی در تخریب چهره گروه شاهرود آفرود دارند که در همینجا اعلام میشود این گروه ها و اعضای آنها هیچگونه ارتباطی با گروه شاهرود آفرود ندارند و هرگونه رفتار غیر عرف از این گروه ها متوجه مدیران آن گروه ها بوده و در صورت تکرار این رفتارها گروه شاهرود آفرود مراتب را از طریق مراجع قضایی پیگیری و نامبردگان را مورد پیگرد قانونی قرار خواهد داد.  

همچنین بعضأ مشاهده شده بعضی از گروه ها مبالغی تحت عنوان عضویت در گروه آفرود و یا هیأت اتومبیلرانی و... از دارندگان خودروهای دو دیفرانسیل دریافت نموده اند که به بهانه عضویت در گروه و توجیح گشت های طبیعت گردی این مبالغ را صرف سود های شخصی خود نموده اند که به اعتبار گروه شاهرود آفرود لطمه وارد کرده است. لذا اعلام میشود پرداخت و دریافت مبلغی تحت عنوان عضویت در گروه طبیعت گردی آفرود و یا هیأت اتومبیلرانی(کمیته دو دیفرانسیل) به منظور تور ها و گشت های طبیعت گردی غیر قانونی بوده و شرعأ و عرفأ مجاز نمیباشد.

گروه شاهرود آفرود تنها گروهی است که تمامی تورها و برنامه های آن با مجوز رسمی از اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان و با اطلاع اداره اماکن و نیروی انتظامی برگزار میشود، و مدیریت گروه شاهرود آفرود پس از گذراندن دوره های متعدد طبیعت گردی اقدام به برگزاری تورهای طبیعت گردی و آفرود با هدف گردشگری با حفظ طبیعت مینماید، لذا تقاضا میشود در صورت مشاهده گروه های آفرود غیر مجاز که اقدام به تخریب طبیعت ٬ رفتار ناشایست و خلاف عرف و... میکنند مراتب را به اطلاع نیروی انتظامی و یا با شماره گیری تلفن 09696 (امداد جنگل) مراتب را به اطلاع اداره محیط زیست برسانند تا خودروهای فوق مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

 

  با تشکر

   حسین فرخی نژاد

     مدیریت گروه شاهرود آفرود