میزبانی ایران برای رالی کلاسیک پاریس

ایران برای سومین بار در مسیر مسابقات بین المللی رالی خاورمیانه میزبان شرکت کنندگان این مسابقه می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ، پنج شهر ایران میزبان مسابقات بین المللی رالی کلاسیک خاورمیانه خواهد شد. این مسابقات از 15 آوریل (26 فروردین) از پاریس شروع و 5 می (15 اردیبهشت) در دبی به اتمام می رسد.
  

در ابتدای نشست هم اندیشی که با حضور معاون وزیر و سرپرست فدراسیون و جمعی از خودروسازان کشور شب گذشته صورت پذیرفت رامین وطن دوست سرپرست کمیته اتومبیلرانی فدراسیون از میزبانی ایران در رالی اتومبیلرانی پاریس تا دبی خبر داد. وی اظهار داشت: اردیبهشت‌ ماه سال آینده ایران میزبان مسابقات رالی پاریس تا دبی خواهد بود. قرار است رانندگان کشورهای مختلف جهان در نهم اردیبهشت‌ماه از مرز ترکیه وارد ایران شوند و از شهرهای تبریز، تهران، اصفهان، شیراز و بندرعباس عبور کنند و در نهایت از طریق کشتی وارد دبی شوند. وطن‌دوست ادامه داد: با تعاملاتی که داشتیم قرار شد ایران هم با 20 اتومبیل به همراه راننده و نقشه‌خوان در این رالی بین‌المللی حاضر شود. وی افزود: این رقابت و حضور در این رالی بهترین فرصت برای ایران خواهد بود تا خودروسازان کشورمان محصولات خود را به نمایش بگذارند. تصمیم فدراسیون این بوده که محصولات خودروسازان داخلی بیشتر دیده شود و این رالی 15 روزه بهترین فرصت برای این کار است.

دکتر صالح خو ( رئیس کمیته کلاسیک ) از برگزاری نمایشگاه‌های خودروهای کلاسیک در مسیرها و شهرهای ایران خبر داد و گفت: قرار است نمایشگاه‌های خودرو در شهرهای تبریز، تهران در برج میلاد، اصفهان، شیراز و بندرعباس در کنار این رالی برگزار شود.

سرپرست کمیته اتومبیلرانی فدراسیون، آقای وطن دوست گفت این رقابت در چهار کلاس، خودرو کلاسیک، نیمه‌کلاسیک، اسپورت و سوپر اسپورت برگزار و در مسیر جاده، نقشه خوانی داشته و در زمانی مشخص پایان می پذیرد. با تشریح مسیر 7000 کیلومتری این رالی عنوان کرد: رانندگان در این رالی مسیری در حدود 7000 کیلومتر را طی خواهند کرد و با عبور از 300 شهر در مدت 15 روز پیام‌آور صلح و دوستی در سراسر مسیر این رالی خواهند بود.

وی گفت که قرار بود این رالی در ابتدا از کشور عراق عبور کند اما با توجه به تعاملات و نامه‌نگاری‌های فدراسیون، یک مرحله از این رالی به ایران داده شد. از طرفی ایران مسئولیت برگزاری این رقابت در کشور ترکیه را هم بر عهده گرفته است و مدیریت برگزاری این رالی بین‌المللی در این کشور بر عهده فدراسیون اتومبیلرانی خواهد بود.
سرپرست بخش اتومبیلران خاطرنشان کرد: رانندگان این رالی 5 روز در ایران خواهند بود و هر روز از یک شهر میزبان این رقابت عبور خواهند کرد.




از برج ایفل تا برج العرب
۲۹ بهمن ۱۳۹۲

جزییـات رالی - پاریس - تهـران - دبی اعلام شـد.

نویسنـده : سپهـر زنگنـه - پس از حدود چهار سال ، بار دیگر گذر ماجرا جویان یکی از رالی های بین المللی کلاسیک به کشورمان افتاده است. این بـار ایران بخشی عمده از مسیر رالی پاریس - دوبی 2014 را تشکیل می دهد ، رالی که 15 روز به طول می انجامد و نزدیک به 7 هزار کیلومتر طول دارد.
فرصتی استثنائی
ایران به دلیل میزبانی خوب در رالی های پیشین (2008 و 2010) از سابقه درخشانی نزد فدراسیون بین المللی برخوردار است و به همین دلیل توانسته بار دیگر
میزبانی رقابتی بین المللی و بزرگ را بدست آورد.شرکت کنندگان رالی پاریس دوبی روز نهم اردیبهشت ماه سال آینده (93) از طریق مرز بازرگان به کشورمان وارد می شود و در طول 5 روز از شهر های تبریز، تهران، اصفهان، شیراز و بندر عباس می گذرند و در نهایت از طریق خلیج فارس راه امارات و شهر دوبی را پیش می گیرند.مسیر ایرانی رالی به گونه ای انتخاب خواهد شد که شماری از جاده های زیبا و اماکن تاریخی را در بر گیرد، همینطور در طول این رالی 5 نمایشگاه مختلف خودروهای کلاسیک و…برگزار خواهد شد.بدین ترتیب با توجه به مدت برنامه و پوشش رسانه ای گسترده، این رالی فرصتی استثنائی برای شرکت های خودروساز و صنایع وابسته خواهد بود تا بتوانند کالای خود را تبلیغ کنند.


حضور نمایندگانی از ایران
رالی پاریس – دوبی ، در دسته رالی های جهان گردی و توریستی دسته بندی می شود و از همین رو جنبه رقابتی کمرنگی نسبت به رالی های حرفه ای و مسابقات رسمی FIA دارد، درست به همین دلیل امکان حضور شرکت کنندگان به صورت پاره وقت نیز در این رالی وجود دارد و بنابه گفته مسئولین فدراسیون کشورمان، حدود 20 شرکت کننده ایرانی نیز در مسیر داخلی با شرکت کنندگان اروپایی این رالی همراه خواهند بود.البته مدیریت و گزینه مسیر داخلی کشور ترکیه نیز به فدراسیون کشورمان سپرده شده و از همین رو امکان حضور شرکت کنندگان ایرانی در خاک ترکیه نیز فراهم خواهد بود.

کلاس بندی و قوانین فنی
خودروهای شرکت کنننده بر اساس سن (تاریخ تولید) در چهار کلاس از 1920 – 1946 ، 1946 الی 1976، 1976 تا 1990 و از 1990 تا 2013 دسته بندی می شوند، بنابراین هر خودرویی در این رالی بین المللی مجاز به شرکت است.به گفته کادر اجرایی کمیته رالی ، یکی از مهترین نکات فنی در این خصوص، رعایت فاصله مجاز کف خودرو از سطح زمین است که حداقل باید به اندازه 10 سانتی متر باشد.غیر از این مورد ارتقاء سامانه فنربندی،پیشرانه و سایر اجزای فنی مجاز است و البته قوانینی نیز برای کارکرد صحیح سامانه های ایمنی، مجموعه چراغ ها، ترمز و….وجود دارد که قبل از آغاز رالی توسط کمیته فنی مورد باز بینی قرار می گیرند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد