نکته مهم در گرم کردن خودرو

 گرم کردن خودرو در زمستان


گرم کردن صبحگاهی موتور خودرو به صورت درجا، یکی از باورهای نادرست اکثر رانندگان و حتی مکانیک های با تجربه در کشور است چرا که استفاده از چنین روشی برای گرم کردن، متاسفانه سبب فرسایش شدید موتور و خرابی زودرس آن می شود...

  درجا کار کردن موتور برای خودرویی که دست کم 4 ساعت خاموش بوده، فرسودگی مکانیکی را به بار می آورد. وقتی موتور خودرو، درجا کار می کند، باعث تولید نوعی کربن می شود و کربن حاصله نیز، قطعات موتور را به سرعت فرسوده می کند. همچنین به دلیل جریان نیافتن روغن، قطعات داخل موتور بر اثر تماس با هم; شروع به سایش می کنند.
موتور خودرویی که درجا کار می کند، %50 بیشتر وقت می برد تا گرم شود و چون دیرتر گرم می گردد بالطبع صدمه نیز می بیند.
موتوری که به جای 5 دقیقه، در مدت زمانی برابر 10 دقیقه گرم شود; دو برابر مقدار معمول، گازهای سمی تولید می کند و موتوری که به جای گرم شدن از طریق حرکت آرام، یعنی به جای 5 دقیقه10 ; دقیقه کار کند، عمرش تا %30 کوتاه تر می شود.
در دفترچه راهنمای روشهای استفاده صحیح از خودروهای شرکت های بزرگ خودروسازی دنیا، جدا تذکر داده شده است که خودرو را فورا پس از روشن کردن موتور، به حرکت درآورید.
روش گرم کردن موتور خودرویی که در سرمای زمستان به سختی گرم می شود.
چنانچه خودرو پس از طی مسافتی قابل توجه، هنوز سرد است و دستگاه بخاری، به اندازه کافی، داخل خودرو را گرم نمی کند، باید نگاهی به درجه برودت هوا انداخت و در صورتی که گرم نشدن موتور به علت سردی هوا باشد; باید با انجام یک کار ابتکاری، مشکل را حل نمود. در زمستان وقتی درجه حرارت، پایین تر است، موتور خودرو خیلی سرد می شود. درجه حرارت دلخواه موتور برای کار منظم آن، در حدود 80 درجه سانتیگراد می باشد; در این موقع باید سعی کنید تا از سرد شدن بیش از پیش رادیاتور جلوگیری نمایید.
برای این کار لازم است که یک پرده روی جلوی پنجره رادیاتور بکشید. وقتی درجه هوا به زیر 10 درجه می رسد، برای خودروهایی که با هوا خنک می شوند، چنین پرده هایی لازم است. برای این کار می توانید از روزنامه یا یک تکه مقوا نیز استفاده کنید، مواظب باشید آنچه را که باید بپوشانید قسمت پایین رادیاتور است. برای جلوی پنجره های پیشرفته که معمولا از جنس پلاستیک هستند، شما می توانید از یک نوار چسب عریض، استفاده نمایید.

نظرات 1 + ارسال نظر
ایرانخودرو 1848 میانجی دوشنبه 3 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 19:21 http://telegram.me/ikco1848

عالی بود . ممنون که این متن هارو به اشتراک میگذارید.
.
موفق باشین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد