اطلاعیه

 

                             "اطلاعیه مهم گروه شاهرود آفرود"


طبق تصمیماتی که توسط مدیران گروه شاهرود آفرود اتخاذ شد، جهت بهبود برنامه ها  قوانینی وضع شده که بزودی در برنامه ها اجرایی خواهد شد.

در ادامه مطلب قوانین و آیین نامه جدید شاهرود آفرود نوشته شده که بزودی یک نسخه از آن به اعضاء ارائه خواهد شد و در برنامه های بعدی اجرایی خواهد شد.



                 
  آیین نامه و قوانین گروه شاهرود آفرود  

        

احتراما به اطلاع کلیه دارندگان خودروهای دو دیفرانسیل می رساند گروه شاهرود آفرود ( تحت مدیریت و نظارت رئیس کمیته دو دیفرانسیل هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان شاهرود ) در راستای سازماندهی خودروهای دو دیفرانسیل شهرستان با دارا بودن مدیران و اعضای ماهر در امر گردشگری و آفرود، در تعطیلات همه هفته اقدام به برگزاری تورها و گردهمایی های خانوادگی ویژه دارندگان خودروهای دو دیفرانسیل در طبیعت می نماید همچنین این گروه اقدام به برگزاری کلاسهای آموزشی و گردهمایی و ... می نماید که اعضای محترم گروه می توانند در این برنامه ها و کلاسها شرکت نمایند و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.


تعاریف:
گروه: به مجموعه اعضای گروه شاهرود آفرود اطلاق شده که فعالیت های گردشگری در قالب آن صورت می پذیرد.
عضو: به هر شخص حقیقی که این توافقنامه را امضاء نموده و در برنامه های گروه شرکت می نماید اطلاق می گردد.
سرپرست یا مسئول: برنامه ریز گروه را می گویند. سرپرست یک نفر واحد است که به همراه معاونین و جانشینان خود سرپرستی برنامه را بر عهده دارد.
جلودار و عقب دار: افرادی هستند که توسط سرپرست تعیین شده و در هنگام حرکت در ابتدا و انتهای گروه حرکت می کنند.

استفاده از برنامه ها و کلاسها و ... برای اعضای ثابت رایگان بوده و فقط هزینه جزئی مخارج جاری از اعضاء دریافت می شود. همچنین طبق توافق نامه ای که به امضا اعضای گروه رسیده تمامی مسئولیت این برنامه ها ( تورها ) بر عهده خود اعضاء می باشد و گروه و مدیران گروه هیچ گونه مسئولیتی در قبال حوادث احتمالی و یا موارد قانونی اعضاء ندارند و تماما بر عهده خود شخص شرکت کننده می باشد.

گروه شاهرود آفرود همانند دیگر گروه ها دارای یک سری قوانین و مقرراتی است که اعضاء ملزم به رعایت آن هستند و باید به آن پایبند باشند و رعایت نکردن این قوانین به منزله قانون شکنی و قانون شکنی هم به منزله انصراف از ادامه فعالیت در گروه می باشد و اگر عضوی قانون شکنی کرد و هر کدام از قوانین را عمدأ زیر پا گذاشت مدیران گروه می توانند عضویت آن عضو را لغو کرده و از ادامه فعالیت وی در گروه جلوگیری به عمل خواهد آمد و هزینه هایی که بابت عضویت در گروه پرداخت کرده به وی بازگردانده نخواهد شد.
هزینه عضویت به صورت شش ماهه از اعضاء دریافت می شود و مبالغ جمع آوری شده فقط صرف خرید تجهیزات آفرود جهت رفاه اعضاء در گروه می شود و هر دو ماه یکبار طی جلسه ای که با اعضاء خواهیم داشت گزارش کلی از عملکرد و درآمدها و هزینه ها ارئه خواهد شد و ریالی از این مبلغ صرف امور دیگری نخواهد شد. مبلغ واریزی جهت عضویت شش ماهه 50 هزار تومان تعیین شده است.
در زیر تعدادی از قوانین گروه ذکر شده که همه اعضاء ملزم به رعایت آن هستند و هرگونه سرپیچی از این قوانین خلاف قانون توافق نامه بوده و عضو محترم از گروه حذف خواهد شد.

دوستانی که قصد ندارند عضو ثابت گروه شوند و میخواهند در برنامه های خاصی شرکت کنند فقط هزینه تبلیغات و هزینه استفاده از لیدر و پشتیبانی گروه را پرداخت میکنند که مبلغ 20 هزار تومان است و باید قبل از هر برنامه ثبت نام کنند و برگه آیین نامه را دریافت و توافق نامه را امضاء کنند.


قوانین کلی شاهرود آفرود:

گروه شاهرود آفرود یک گروه مستقل بوده که مستقلا برنامه های مختلف سفر اجرا می نماید و هیچگونه وابستگی به ارگان های دولتی یا احزاب سیاسی و... ندارد.
شرکت تمامی افراد در برنامه های سفر منوط به اطلاع و اجازه خانواده هر فرد بوده و تمامی افراد با امضای این توافقنامه اخذ این اجازه و اطلاع را تایید می نمایند.
امضاء کننده ذیل این توافقنامه بدین وسیله با آگاهی کامل، تمام مسئولیت هر نوع حادثه احتمالی برای خود و تمام سرنشین های خودروی خود در طول سفر را شخصا بر عهده می گیرند. در صورت بروز هر حادثه ای حق پیگیری و شکایت از مسئولین گروه، سرپرست و سایر دست اندرکاران برنامه، از اعضاء و وکلای قانونی و قراردادی ایشان سلب می شود.
کلیه اعلامیه های گروه در وبسایت گروه شاهرود آفرود اعلام می شود و عدم اطلاع شرکت کنندگان در برنامه ها از این اعلامیه ها هیچگونه حقی برای شرکت کنندگان ایجاد نخواهد کرد.   
   
"شرط اصلی ورود به گروه التزام عملی به اسلام و قوانین جمهوری اسلامی است و همچنین پایبندی مسائل اخلاقی اجتماعی در گروه است. "


1- سبقت گرفتن در جاده های آسفالت و خاکی ممنوع ( مگر در مواقع ضروری )

2- خودروها طبق شماره ای که در پشت شیشه عقب نصب شده حرکت می کنند و نباید شماره ها در طول مسیر جابجا شود و باید حرکت همه خودروها بصورت زنجیروار باشد یعنی همه خودروها باید از روی مسیری که خودروی اول پیمایش کرده حرکت کنند. هرگونه تغییر مسیر و جابجایی در کل مسیر ممنوع است.
3- فاصله خودروها در طول مسیر نباید بیشتر از 50 متر و کمتر از 20 متر شود و خودروی جلویی باید مدام درطول مسیر، خودروی عقبی را در آینه مشاهده نماید و در صورتی که خودروی پشت خود را در طول مسیر ندید نباید ادامه مسیر دهد و باید توقف کند.
4- در مسیرهای آفرود ( سربالایی ها، گل و باتلاق، شن و رمل کوهستان و ... ) باید خودروی جلویی مسیر را طی کند و بعد از حدود 10 ثانیه خودروی عقبی حرکت کند  و نباید به هیچ وجه در مسیرهای آفرود، خودروها با فاصله کم در مسیر حرکت کنند.
5- در هر برنامه تعداد محدودی خودرو حق ورود و شرکت را دارند و بسته به مسیر و برنامه، تعداد و نوع خودروها اعلام می شود و نمی توان از تعداد یاد شده بیشتر ثبت نام شود.
6- باید همه خودروها بهداشت محیط زیست را رعایت کنند و از ریختن زباله در سطح جاده و مسیرهای آفرود و طبیعت جلوگیری کنند- سوزاندن زباله در طبیعت ممنوع است و اعضا باید زباله ها را به وسیله کیسه های زباله به شهر بازگردانند.
7- تغییر مسیر در جاده های اصلی و آفرود ممنوع است و نباید هیچ خودرویی بدون اجازه از سرپرست گروه تغییر مسیر داده و یا از مسیرهای جایگزین استفاده کند.
8- حمل هرگونه سلاح سرد و گرم اعم از اسلحه با جواز و ... ممنوع است و خلاف قوانین گروه است.
9- استفاده از هرگونه مواد مخدر، مشروبات الکلی ، روان گردان ها و حتی قلیان در طول برنامه ممنوع است و با متخلفین برخورد قانونی می شود.
10- تمامی خودروها موظف هستند لوازم ضروری آفرود را به همراه داشته باشند و در غیر اینصورت قبل از آغاز برنامه از ورودشان به گروه جلوگیری به عمل خواهد آمد. ( لوازم ضروری آفرود شامل 1- تسمه 2- بیل آفرود 3- جعبه آچار 4- کیف کمک های اولیه 5- کپسول آتش نشانی و...)
11- در صورتی که خودرویی در مسیر آفرود گیر کرد و احتیاج به بکسل داشت فقط باید از تسمه بکسل خود استفاده کند و استفاده از تسمه بکسل دیگر اعضاء ممنوع می باشد.
12- شرط اصلی ورود به برنامه ها سلامت کامل خودرو و شرایط مناسب ظاهری خودرو است. در صورتیکه خودروهای شرکت کننده به تشخیص مدیر فنی گروه از سلامت فنی و ظاهری و همچنین لاستیک مناسب برخوردار نباشند حق شرکت در برنامه ها را ندارند و از ورودشان به گروه جلوگیری خواهد شد.
13- در صورتیکه اعضاء شرکت کننده برای آماده سازی غذا از آتش استفاده می کنند باید هیزم و یا ذغال مورد نیاز خود را از شهر به همراه بیاورند و به هیچ وجه افراد حق استفاده از بوته های خشک و یا هیزم درختان را در طبیعت ندارند.
14- در زمانی که اعلام می شود تورها بصورت خانوادگی اجرا می شود، کلیه خودروها و افراد باید به همراه خانواده در گروه شرکت نمایند و شرکت بصورت مجردی در گروه ممنوع است. ( به استثنای تعدادی از اعضای ثابت گروه )
15- در صورتیکه خودرویی دچار حادثه شد و یا خودرویی در مسیر آفرود گیر کرد بجز مسئولین فنی هیچکس حق اظهارنظر در مسئله را ندارد و باید همه افراد بجز مسئولین فنی از صحنه فاصله بگیرند تا افراد مذکور با تمرکز بیشتر خودروی گرفتار شده را از گرفتاری نجات دهند.
16- باید در همه برنامه ها تمامی اعضاء حس همکاری در گروه داشته باشند و در صورت نیاز به تشخیص مسئول فنی گروه به کمک دیگر اعضاء بشتابند.
17- برگشت در هر برنامه باید بصورت گروهی باشد و اعضاء نمی توانند در پایان و در میان برنامه از گروه جدا شده و برگردند و درصورتیکه عضوی بخواهد بنابر صلاحدید خود از گروه جدا شده و زودتر به شهر برگردد باید با هماهنگی مسئول گروه این کار را انجام دهد.
18- افراد شرکت کننده در برنامه باید شب قبل از هر برنامه باک بنزین خود را پر نموده و لوازم مورد نیاز خود را از شب قبل خریداری نمایند ( در هیچ برنامه ای گروه در زمان شروع برنامه به هیچ وجه در پمپ بنزین و سوپرمارکت و ...توقف ندارد و هیچ عضوی حق جدا شدن از گروه به منظور خرید بنزین و ... را ندارد )
19- در برنامه های دو روزه که نیاز به کمپینگ دارد اعضاء موظف هستند تمامی لوازم مربوط به کمپ را به همراه داشته باشند.
20- نصب برچسب لوگوی گروه بر روی تمامی خودروهای عضو شده اجباری است و باید همه خودروها برچسب را از مسئول گروه دریافت و بر روی خودروی خود نصب نماید.
21- در هر برنامه لیدر مربوط به آن برنامه در ابتدای سفر توسط مسئول گروه به همه اعضاء معرفی می شود و همه اعضاء موظف هستند از مسیری که لیدر گروه تشخیص می دهد حرکت کنند.
22- مراقبت از اشیا و تجهیزات اعضا برعهده گروه و سرپرست نیست و در صورت ایجاد خسارت در این رابطه مسئولیت بر عهده شخص گردشگر خواهد بود.
23- رعایت قوانین کشور ایران، شئونات و پوشش اسلامی، حریم های اخلاقی بین آقایان و خانم ها و رعایت حقوق سایر شرکت کنندگان در کلیه برنلمه ها ضروری است.
24- اقامت در چادر مشترک تنها برای افراد متاهل و محارم مجاز است.
25- در برخی از برنامه ها با توجه به شرایط جوی و یا وضعیت جاده ها و یا هرگونه اتفاق پیش بینی نشده و ناگهانی ممکن است تغییراتی در برنامه گروه داده شده و حتی بخشی از آن حذف شود که برحسب نیاز سرپرست تصمیم گیری خواهد کرد. اعتراض به این تصمیم گیری ها مجاز نیست.
26- در برنامه های گروه شاهرود آفرود، از طرف سرپرست خودرویی به عنوان جلودار و خودروی دیگر به عنوان عقب دار فعالیت می نماید و خودروها موظف هستند فیمابین طبق شماره تعیین شده و بترتیب حرکت نمایند.


شرکت کنندگان توجه داشته باشند شرط عضو شدن در گروه شاهرود آفرود، امضاء توافق نامه و امضاء برگه قوانین (آیین نامه ) است.


جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

حسین فرخی نژاد

09121735366




 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
پاتوق وبلاگ نویسان شاهرود سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:56 http://pwsh.blogfa.com

*****************************************
************ از عظیما تا شیروخورشید ***********
*****************************************

تاریخچهء مصور احداث بیمارستان در شاهرود
با نظرات خوبتون ما رو در ارتقاء کیفیت مطالب یاری نمایید
پاتوق وبلاگ نویسان شاهرود
pwsh.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد